söndag 16 mars 2014

Lappa och laga

Den här helgen har tillbringats hemma i huset i Liverpool, ensam, vilket har varit ganska skönt. Idag söndag kommer dock hela eftermiddagen och kvällen gå åt till körsång då vi har två olika gudstjänster vi ska sjunga på.
Gårdagen blev för mig mig en klädvårdsdag. Jag har det ibland eftersom jag är väldigt dålig på att kontinuerligt laga kläder och liknande, något som dock är väldigt viktigt att göra. Jag kan inte förstå dem som kastar kläder och inte lagar dem (sedan finns det personer i min omgivning som borde kasta kläder som är bortom all hjälp...), men jag är som sagt dålig på att göra det konstinuerligt. Jag har därför nu lagat några stumpbyxor, flyttat tryckknappar på två skärp till vintagekläder, lagat skärpet och fållen på min kappa och satt tillbaka knappar på två koftor. Jag har även tvättat mina nya vintagefynd från London och gjort ett skärp till en av dem. Jag hade nämligen garn som var precis samma färg som blombladen i tyget och krokade därför ett skärp (kallas även tunisisk virkning). Jag håller även på med ett skärp till den andra av klänningarna och ska även sy fast en del av dragkedjan som har lossnat lite. Jag har också haft sällskap hela helgen av katten i huset. Hennes närvaro gör dock att jag även behöver tvätta lakanen inom en mycket snar framtid. Det är ett under att den katten har någon päls kvar på kroppen över huvud taget.
Från vänster: blommig klänning köpt i Camden, men halsbandet jag köpte i Tel Aviv och bältet jag krokat, mörkblå klänning jag köpte i Camden och turkos klänning jag köpte i en seconhandshop i Liverpool.



Ett gammalt syset som jag fyndade på Myrorna i Karlstad för något år sedan. Ett av mina mer använda fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar